Locaţia curentă este: Prima pagină / Știri / Biserica Online: Conținut şi reguli de postare pe Facebook

Biserica Online: Conținut şi reguli de postare pe Facebook

După ce am pus temelia „Bisericii Online” continuăm proiectul cu un set de bune practici privind conținutul unei pagini de Facebook parohiale și recomandări referitoare la publicarea lui.

Conținutul pe care-l va posta administratorul unei pagini parohiale va fi atât propriu cât și din alte surse spre a întruni un minim de două postări pe zi, așa cum recomandă specialiștii.

Desigur, conținutul propriu va avea un impact mai mare asupra urmăritorilor. Fotografiile și imaginile cu text au menirea de a atrage atenția asupra mesajului transmis.

Conținutul din surse externe trebuie contextualizat și introdus publicului propriu în funcție de relevanță și context. La preluarea materialelor trebuie avute în vedere drepturile de autor și indicată sursa.

Link-uri

Postarea unui link se poate face în două moduri:

  1. Lipind adresa web în spațiul de scriere și ștergerea lui după ce generează preview (previzualizare); În acest caz, în mod normal, va apărea titlul articolului respectiv însoțit de o imagine reprezentativă. După ștergerea link-ului, trebuie făcută o introducere a materialului. Nu este indicat să transmiți un material fără caption.

În cazul în care sunt probleme cu previzualizarea generată de Facebook, poți utiliza unealta pentru Debug pusă la dispoziție de platformă.

  1. Prin scurtarea link-ului cu ajutorul unor unelte online (precum Bitly, TinyURL, Rebrandly ș.a.), lipirea lui în postare și eliminarea preview-ului generat de Facebook. Este indicat să atașezi o fotografie postării pentru a o face mai atractivă. Caption-ul va fi mai explicit în acest caz, luând în considerare faptul că nu mai apare titlul resursei web.

Specialiștii recomandă ca o pagină să aibă postări la ore specifice, nu aleatoriu (ex. 21:15, 22:15, nu 12:04, 22:23).

Timpul optim pentru postări este subiectiv și poți urmări în acest sens când este activ publicul paginii tale în secțiunea de Insights oferită de Facebook.

Totuși, pentru a spori expunerea pe Facebook este necesară adoptarea unei strategii privind postările și distribuirile apărute pe pagină, astfel încât ele să apară la ore de vârf, când traficul este la apogeu.

Un studiu realizat de Compania Buzz Sumo pe 777 de milioane de postări din 2018 arată că cele publicate între orele 21:00 și 23:00 au avut cele mai bune rezultate. Iar cele mai bune zile în acest sens sunt duminica și apoi sâmbăta.

Fotografii

Sunt mai multe tipuri de imagini care pot reprezenta conținut pe pagina de Facebook a parohiei: fotografii de la evenimente ale comunității parohiale, conținut grafic (propriu sau extern): meme, infografice ș.a.

Ca orice material, fotografiile trebuie însoțite de o descriere potrivită. În funcție de scopul postării, caption-ul poate fi mai lung sau mai scurt, creativ, care stârnește curiozitatea, care invită la o acțiune, mai ludic sau oficial.

Postările scurte (12-14 cuvinte, maximum 50 de caractere) au obținut mereu cele mai bune rezultate.

Nu este indicat ca o postare să conțină mai mult de patru fotografii. Pentru o cantitate mai mare, poate fi utilizată crearea de albume.

Pentru indicarea autorului fotografiilor poate fi scris explicit „foto credit” urmat de numele persoanei/instituția fie poate fi utilizat semnul de Copyright „©” sau emoticoanele Facebook reprezentând o cameră foto.

Video

Potrivit studiului citat, și în 2018 materialele video au fost cel mai eficient format de postare pe Facebook. Utilizatorii Facebook au preferat într-o majoritate covârșitoare video-uri motivaționale/inspiraționale și clipuri amuzate.

Deși presupune mai multe resurse atât din punct de vedere tehnic, cât și al cunoștințelor în domeniu, conținutul video atrage un public numeros și nu trebuie exclus din strategia paginii tale.

Poți crea clipuri scurte cu diferite explicații, îndemnuri din predică, imagini de fond de la diverse evenimente, detalii, dar și din conținut foto cu ajutorul unor unelte disponibile online. Formatul recomandat este MP4.

Lungimea ideala a unui video pe Facebook este între 3 și 5 minute.

Videoclipurile trebuie, la fel, însoțite de o descriere atractivă, de un titlu clar și de etichete semnificative.

Story

Nu uita de secțiunea Story unde poți adăuga diferite imagini și/sau text vizibile timp de 24 de ore. Acest lucru semnalează publicului faptul că este o pagină actualizată zilnic.

În ce privește calitatea conținutului de pe pagina parohiei, indiferent de tipul de postare, nu uita respectul pe care îl porți publicului țintă, dar și instituției pe care o reprezinți!

În spiritul înțelegerii Bisericii ca organism viu format din toți membrii săi, vă recomandăm ca pagina parohială de Facebook să nu fie centrată pe preot, ci în special pe credincioși, pe întreaga comunitate.

Următorul capitol din „Biserica Online” este intitulat „Roluri pe pagină și interacțiunea cu publicul”.

Vezi și articolul anterior: Paşii pe care trebuie să-i urmeze o parohie pe Facebook

Foto credit: Sproutsocial